קיבלתי דו"ח מהמשטרה – חובה לשלם אותו?

Man In Handcuffs Behind Bars In A Police Station.

מי מאיתנו לא קיבל דו"ח מהמשטרה, כולנו ( לפחות פעם אחת ). רוב הנהגים מעדיפים לשלם את הדו"ח כדי להימנע מקנס מוגדל או משלילה ובעיקר כדי לא להגיע אל בית המשפט. אך מלבד הבחירה בין תשלום הדו"ח ובין משפט יש עוד כמה וכמה דברים שניתן לעשות.

מה צריך לדעת לפני שמשלמים דו"ח תנועה?

נהגים רבים בוחרים לשלם את הדו"ח ולהמשיך הלאה בחייהם, אבל הם לא מודעים לאפשרויות השונות העומדות בפניהם ובטח ובטח שלא מודעים להשלכות של התשלום.

אחרי שקיבלתם את הדו"ח מהשוטר תוכלו לבחור באחת מתוך ארבע דרכי הפעולה:

  1. תשלום הדו"ח – זו כמובן הבחירה הנפוצה ביותר. ניתן לשלם את הדו"ח תוך 90 ימים, כאשר התשלום מהווה הודאה בעבירה ולנהג נצברות נקודות בגין העבירה שביצע.
  2. ניתן לפנות אל מרכז הנהגים הארצי בפנייה בכתב דרך האתר ואו בפנייה טלפונית בכוכבית *9666 ולבקש להמיר את הדו"ח באזהרה בלבד. במידה שהדו"ח הומר לאזהרה, יבוטל הקנס ויבוטלו הנקודות שנרשמו לזכותו של הנהג. ישנן 4 עבירות תנועה שלא ניתן להמיר לאזהרה:
  3. חנייה בחניית נכה מסומנת וחסימת רכב נכה.
  4. נסיעה במהירות מופרזת ( שהקנס עליה הוא 1500 ₪ ).
  5. נהיגה ברכב לא תקין ש"הורד" מהכביש.
  6. עקיפת רכב שעצר לפני מעבר חצייה.
  1. ניתן לבקש לבטל את הדו"ח תוך 30 ימים במידה והשוטר לא ביקש את תגובתכם לעבירה ולא תיעד אותה בכתב בדו"ח. סיבות נפוצות לבקשת ביטול דו"ח הן שלדעתכם הדו"ח לא מגלם עבירת תנועה ו/או בגלל נסיבות אחרות כגון כתב לא קריא ו/או נפלו בו פגמים מהותיים.
  2. ניתן לבקש להישפט תוך 90 ימים.

מה קורה אם לא משלמים את הדו"ח?

ככל שהתשלום מתמהמה כך הקנס צובר ריבית פיגורים.

לקנס שאינו משולם במועד של 90 יום מיום קבלתו, תתווסף ריבית פיגורים בסך 50% מערכו. לאחר מכן, לאחר כל חצי שנה של אי תשלום תתווסף לקנס ריבית הפיגורים בשיעור של 5% מגובה הקנס המקורי. 

חשוב שתדעו כי פרטיו של בעל הדו"ח מועברים לרשות האכיפה והגבייה אשר רשאית להשית עיקולים על הרכב ועל חשבון הבנק בגין אי תשלום הקנס.

קיבלתי דו"ח אבל לא אני נהגתי – מה עושים?

במידה וקיבלתם דו"ח אך נהג אחר ביציע את העבירה, ניתן לדווח עליו למרכז לפניות נהגים ארצי בטלפון 9666* ואו בפנייה בכתב דרך האתר על מנת להעביר את הדו"ח על שם הנהג בפועל, תצטרכו לכתוב בקשה ולצרף אליה את המסמכים הבאים:

  • צילום של הדו"ח הנידון
  • שם, מספר תעודת זהות וכתובתו של האדם שנהג ברכב בזמן ביצוע העבירה
  • הצהרת הנהג בפועל המודה כי הרכב היה ברשותו בזמן ביצוע העבירה
  • צילום רישיון רכב של הנהג בפועל

למה צריך עורך דין אם קיבלתי דו"ח תנועה?

עורך דין תעבורה מכיר את שיטת הניקוד על בוריה, בקיא בפסיקות תעבורה אחרונות, מכיר את נהלי העבודה של המשטרה כך שהוא ידע איך לייצג אתכם נאמנה מול התביעה ומול השופט כך שחומרת העבירה תופחת והענישה תוקל בהתאם.

במקרים רבים קבלת הדרכה וליווי של עורך דין תעבורה תאפשר לכם לשמור על רישיונכם ולהימנע מהשלכות משפטיות ארוכות טווח ולהגיע להסדר מול המשטרה.

נעים להכיר, אדם אבישר עורך דין תעבורה בתל אביב; פתח תקווה ; גבעת שמואל ; קריית אונו ; גני תקווה ; בת ים ; חולון ; בני ברק ; יפו ; אשדוד ; יבנה ;  אשקלון ; באר שבע ; אילת ; חדרה ; חיפה ; נצרת ; עכו ; נהריה ; קריית שמונה

עורך דין אדם אבישר מייצג נהגים בעבירות תעבורה בכלל ובעבירות נהיגה תחת השפעת קנאביס בפרט, מאז שנת 2020. עורך דין אבישר מלווה את לקוחותיו בנחישות, בתקיפות ומתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזדמנות שנייה לחזור אל דרך הישר ממנה סטה בתל אביב ובערים נוספות ביניהן בפתח תקווה, ירושלים, נצרת, חיפה, צפת, אשדוד ובאר שבע.

בעזרת מחשבה יצירתית ומציאת פתרונות מחוץ לקופסא מצליח עורך דין אדם אבישר להביא לסיומם המוצלח של הליכים משפטיים מורכבים ופשוטים כאחד.

משרדו של עורך דין אדם אבישר מתמחה בייצוג ובליווי נהגים לאורך ההליך המשפטי מראשיתו ועד סופו, בכל הערכאות המשפטיות ובפרט בניהול תיקי תעבורה העוסקים בנהיגה תחת השפעת קנאביס, נהיגה במהירות מופרזת, שלילת רישיון ועוד.

עד כה הצליח עורך דין אדם אבישר למחוק מעל 10,000 נקודות לנהגים שהגישו בקשות להישפט בגין דוחות תנועה בבתי המשפט לתעבורה בתל אביב – בת ים, בפתח תקווה, בירושלים, בנצרת, בצפת, בחיפה, באשדוד ובבאר שבע.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn

פוסטים אחרונים

תוכן עניינים